7.28.2011

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" שב"בשבע" גליון 453 מיום 28.7.2011



באופן מקרי, אולי, התחברו לאחרונה שתי ידיעות יחד ויצרו חרדה של ממש במערכת של עיתון 'הארץ'. הראשונה היתה אודות ניסוח ההזמנה מטעם משרד הביטחון לטקס האזכרה השנתית לחללי אוניית הנשק של האצ"ל, 'אלטלנה'. אותם חללים, 16 במספר, כונו במודעה "נרצחים". כעבור כמה ימים הודיעה ממשלת ישראל שהיא מקציבה סך 300 אלף שקלים לצורך איתור מה שנשאר מן האונייה בקרקעית הים, וכדי להעריך האם ניתן להעלות אותה או חלק ממנה. הופעת אלטלנה על מסך הרדאר של 'הארץ' גרמה לריכוז של 'ירי תקשורת'.

לפני כחודש כתב מוטי גולני ש"הפגז שנורה על אלטלנה היה אפוא בעל חשיבות עקרונית עליונה... הפגז שנורה בפקודת ממשלתה האזרחית של ישראל הריבונית מנע מלחמות אחים אחרות בעתיד, שמחירן מי ישורנו". דרור אטקס מהזווית שלו, תחת הכותרת "מאלטלנה ועד הרב ליאור", כתב כמה ימים אח"כ ש"הלקח ההיסטורי הרלוונטי ביותר מפרשת אלטלנה הוא, שעל המדינה מוטלת החובה למנוע סקטוריזציה של כוחותיה המזוינים". ב-23.6 אמיר אורן מתחכם עם מבצע "אל תעלה נא". לפני שבוע, רשימתו של ראובן פדהצור, "אלטלנה של הפלסטינים" תרמה חוכמה זו: "יש פרטנר, ויש עם מי לדבר". עמוס בידרמן צייר קריקטורה שהתפרסמה השבוע בה נראות שתי אוניות טובעות. תחת הכותרת 'אאוט' - ה'מרמרה', בעוד האלטלנה רשומה כ'אין'.

ישראל מידד
---------------------

הגירסה שלפני העריכה:

"הארץ" מטביע שוב את האלטלנה


באופן מקרי, אולי, התחברו שתי ידיעות יחד אשר, על פי התוצר התקשורתי, יצרו חרדה של ממש בחדר המערכת של העיתון "הארץ". הראשונה הייתה אודות ניסוח ההזמנה מטעם משרד הבטחון לטכס האזכרה השנתית לחללי אוניית הנשק של האצ"ל, ה"אלטלנה". אותם חללים, 16 במספר (ולמען האמת, אינני ידוע איך מציינים את מותם של ששה אנשי כוחות הבטחון, שניים צה"ל ופלמחניק אחד שאף הם נהרגו באותו יום), כונו "נרצחים" וכעבור כמה ימים הודיעה ממשלת ישראל שהיא מקציבה סך 300,000 ₪ לצורך איתור מה שנשאר מן האונייה בקרקעית הים וכדי להעריך האם ניתן להעלות אותה או חלק ממנה. הופעת האלטלנה על מסך הרדאר של "הארץ" גרמה לריכוז של 'ירי תקשורת' מסיבי.

ב- 26.6 כתב מוטי גולני ש"הפגז שנורה על אלטלנה היה אפוא בעל חשיבות עקרונית עליונה...הפגז שנורה בפקודת ממשלתה האזרחית של ישראל הריבונית מנע מלחמות אחים אחרות בעתיד, שמחירן מי ישורנו". דרור אטקס מהזוית שלו כתב ב"מאלטלנה ועד הרב ליאור" ב 29.6 ש"הלקח ההיסטורי הרלוונטי ביותר מפרשת אלטלנה הוא, שעל המדינה מוטלת החובה למנוע סקטוריזציה של כוחותיה המזוינים". ב - 23.6 אמיר אורן מבצע "אל תעלה נא" וברשימתו של יוסי שריד ב- על "גם בגין ושמיר בטרוריסטים" אף הוא הוסיף מהגיגיו. ב- 19.7, רשימתו של ראובן פדהצור, "אלטלנה של הפלסטינים" תרמה חוכמה זו: "יש פרטנר, ויש עם מי לדבר". עמוס בידרמן צייר קריקטורה שהתפרסמה ב- 27.6 בה אנו רואים שתי אוניות טובעות. תחת הכותרת 'אוט' יש את ה"מרמרה" בעוד האלטלנה רשומה כ'אין'.

חבל ש"הארץ" לא ציין לשבח את יוסף אקסן, התותחן הראשון שנדרש לירות על האוניה "אלטלנה", וסירב לירות על יהודים בהצהירו שהוא מסרב פקודה, מוכן להישפט ואף להיות מוצא להורג. פתאום העיתון נגד סירוב פקודה?

^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית