7.28.2011

התלוננתי וקיבלתי תשובה

התלונה:

מי הם אותם ישראלים מכובדים?


טלוויזיה ערוץ 1

ID19075
תאריך ארוע 17:40-50 20/05/2011
עיתונאי עודד גרנות

בשעה 17:45 לערך, דיווח מהאולפן "ששי בחמש" הכתב לענייני ערבים עודד גרנות על ביקור קבוצת ישראלים במצרים אצל שר החוץ בממשלת מצרים נביל אל-ערבי העומד להתמנות כיו"ר הליגה הערבית. בקבוצה נמנו יעקב פרי, שמעון שמיר, דני גילרמן ודני יתום שחלקם הוזכרו בידי גרנות.

אלא שמר גרנות לא טרח לציין את היזהוי המאוד פוליטי של הקבוצה בעוד הצופה עשוי היה לקבל את הרושם שמדובר בקבוצה של סתם ישראלים חשבוים ללא תיוג או השתייכות.

רויטרס, למשל, תיאר את המפגש כך:

Former chief of Israel's Shin Bet intelligence agency Jacob Perry and the delegation from "Israeli Peace Initiative" group, lobbying its government to concede land to Palestinians for peace, arrives for a meeting with Egypt's Foreign Minister Nabil Elaraby, in Cairo May 19

וזאת דוגמא למקצועיות ודיוק ואתיות בתקשורת. אפילו מוספים בתמצות את העמדה של הקבוצה: ויתור על שטחים.

חברי המשלחת היו חברים של "יוזמה ישראלית" ואם היה מר גרנות מוסר על כך, הצו]פה בבית יכול היה לשפוט יותר טוב אם באמת שר החוץ המצדרי היה 'פתוח' וחביב לקהל אחר או שזה בעצם היה קהל 'ביתי'. אלא שכפי שאני מתלונן, אם הכתב הסתיר או פשוט חשב שאין זה מתפקידו להוסיף את הפרט הקטן אבל החשוב הזה, איך צרכן התקשורת הציבורית יכול לדעת?

להבנתי, הפר מר גרנות כלל של מסמך נקדי המחייב אזכור של זיהוי פוליטי או השקפתי ממוסד אם קיים כאשר במקרה זה, הוא לא עשה כן.
התשובה:
 
מר מידד שלום,
 
הנדון: קבוצת ישראלים בקהיר - 20/5/11
 
אני מתנצל על הזמן הרב שעבר מאז כתבת את מכתבך - מסיבות שאינן ברורות לי נדחק הנושא לתחתית הערימה ואתך הסליחה.
 
כפי שציינת במכתבך פרט מר גרנות את שמות האישים שביקרו אצל שר החוץ המצרי וכן גם מקצת מתפקידיהם בעבר.
 
הדרישה שיציין שמדובר בקבוצה שכינויה הוא "ישראלים בעד יוזמת שלום" היא דרישה שלא במקומה והאמירה שהעיתונאי הישראלי צריך לקחת דוגמא מכתב רויטרס אינה במקומה שכן כאשר עיתונאי ישראלי מדווח לקהל הישראלי הוא לוקח בחשבון מידע מוקדם שיש בידי הצופים/מאזינים - ברור שאין להשוות את המידע המוקדם שבידי הצופה הישראלי לזה שבידי צופיו או מאזיניו של כתב רויטרס בלונדון או בטימבוקטו.
 
אותם ישראלים הדוגלים בפתרון של שתי מדינות לשני עמית למעשה מטיפים לפיתרון שכיום רוב מוחלט של תושבי ישראל - כולל ממשלת ישראל והעומד בראשה - תומכים בו ולכן הדרישה להדביק להם תווית כשמאלנים היא דרישה מיותרת ושלא במקומה.
 
מר גרנות מסר את כל המידע בלי ניסיון להסתיר או לעוות אותו.
 
בברכה,
אלישע שפיגלמן, נציב קבילות הציבור
העתק:יו"ר, מנכ"ל, מנהל חט' החדשות, עודד גרנות, האגודה לזכות הציבור לדעת

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית