8.13.2011

למרחבים


בוועד מתיישבי בנימין הבינו שסגירת 'עלי עין' בצו שטח צבאי סגור זו רק ההתחלה. ביום ו' האחרון החלו לארגן טיולים באזור למרות הצו.

מאז ההרס האחרון בגבעת עלי עין בגוש שילה הכריז הצבא על שטח צבאי סגור ואסר כניסה של יהודים אליו. בוועד מתיישבי בנימין מזהים בתקופה האחרונה מגמה של הצבא בשימוש בצעד זה. הם חברו ליוזמה מקומית של תושבי 'אש קודש' והחליטו לפעול.

ביום שישי האחרון יצא טיול של כ-30 מטיילים לאזור אש קודש ולשטחים החקלאיים שליד כפר קוצרא. במקום התקיימה תפילת מנחה רב הישוב, הרב אלחנן בן נון רב הישוב העביר שיעור במקום.

בוועד הביעו שביעות רצון מהעובדה שלא זו בלבד שהצבא לא הוציא אותם משם אלא אף העניק להם אבטחה. אחד המשתתפים, פעיל בוועד מתיישבי בנימין סיפר: "בהתחלה החיילים אמרו לנו לעזוב את המקום, אולם כשהסמ"פ הגיע למקום הוא אמר שיש אישור מהמח"ט לעמוד במקום שאנחנו עומדים בו אבל לא להתקדם לכיוון הכפר. בסופו של דבר 2 ג'יפים של מג"ב איבטחו אותנו בכל השהות שלנו שם".

יו"ר הוועד, סא"ל במיל' איציק שדמי אמר: "מתחת לרדאר של כולנו מתבצע גירוש שקט במעטה של שמירת הסדר. אנו כוועד נהיה ערניים לכל פעילות כזו שנועדה להצר את פעילותנו ונוכחותנו בשטח ולא ניתן להפקיר את האזור. למדנו מהעבר את הלקחים הנדרשים ולא נסכים שבחיתוך איטי יצירו צעדי יהודים מתיישבים בבנימין".

בשבועות הקרובים צפויים בוועד מתיישבי בנימין לארגן טיולים וסיורים נוספים באזורים אלו. בפלייר שייצא לתושבים בימים הקרובים נכתב: "הצבא הכריז לפני כחודשיים על שטח הישוב עלי עין כ"שטח צבאי סגור", מסיבה אחת בלבד: שיהודים לא יוכלו ליישב את הארץ ולבנות בה ישובים חדשים! כך התחילו הבריטים בספר לבן ראשון, שני ושלישי, וכך הם המשיכו עד לחנק ההתיישבות היהודית והפסקת העלייה היהודית לארץ ישראל. אנו מוחים על הכוונה המסתמנת בצעדים אלו שנוקט הצבא בשיטת "הסלאמי": גבעה ועוד גבעה תיסגר בפני יהודים (רמת מגרון, גאון הירדן, מעוז אסתר ועוד) והתהליך חלילה לא ייעצר ויגיע לתוככי הישובים הקיימים והמבוססים.

אנו קוראים לכל הציבור לא לשקוט ולא לשבת ספון בביתו! הצטרפו למחאה! מידי יום שישי נתכנס כולנו, משפחות וצעירים, ונביע את מחאתנו על הכרזת שטחי עלי עין כשטח צבאי סגור, וזאת עד לביטול הצו ולבניית הישוב מחדש. מתכנסים עם הרכבים ביציאה מאש קודש לכיוון עלי עין, ויוצאים לסיור ותצפית על האדמות החשופות שמתחילות לתת פירותיהן ועל הישובים הפורחים שמסביב. מתוך הסיור נלמד להכיר בחשיבות ההתיישבות במקום".

 
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית