12.13.2011

לעבור את תיקון הגשר במהרה


...החלטת מהנדס עיריית ירושלים להשבית את שער המוגרבים, ולמנוע בכך כניסת יהודים ונוצרים להר הבית, היא מהלך בעייתי. אם לא יבוטל בהקדם, יגרום לצרות צרורות בתחום המדיני, ואפשר כי גם לדם, יזע ודמעות. שכן אין דבר יציב באגן הקדוש לשלוש הדתות מאשר הסטטוס קוו. החזרת הגלגל לאחור, למצב שבו יהודים אינם עולים להר הבית באורח מסודר, תכביד על כל ממשלה לפותחו בפניהם מחדש.

...אך חופש התנועה להר הבית חייב להישמר בכל מחיר...
עמדת הערבים שלילית במהותה. הם נגד סגירת שער המוגרבים ובעדה; רוצים למנוע כניסת יהודים להר, אבל ליטול מישראל את הזכות להחליט מה לעשות באזור. כפי שאמר אתמול ראש עמותת אל-אקצא כאמל ראין - היהודים אשמים במצבו של גשר המוגרבים מפני שחפרו תחתיו. זו ליבת המחלוקת.

מאז מלחמת ששת הימים חפרו היהודים בסביבת הכותל המערבי לרגלי הר הבית, ודרום משם את עיר דוד, והקימו פארק ארכיאולוגי לתפארת...ישראל גם לא מחקה או שחקה את מכמני הארכיאולוגיה הערבית, ולראיה ארמון בית אומיה הניצב מלוא הדרו מדרום לאל-אקצא.

רק שהם אינם רוצים לראות את החפירות הממחישות את הקשר היהודי למקום; את רחוב עמק עושי הגבינה שבו נמצאה האבן "לבית התקיעה להכריז", שהתגלגלה בעת חורבן ונחה שם כמעט אלפיים שנים; ואת מנהרות הכותל ואת הכתובות היהודיות, ובעיקר הם חוששים כי המשך העבודה הארכיאולוגית המקצועית יחשוף לעיני כל שרידים מבית המקדש השני - אותו משכן שיאסר ערפאת טען בעזות מצחו כי לא עמד שם מעולם.

...בכל הקשור לנגישות אל שכיות החמדה של ההיסטוריה היהודית - כמו בששת הימים - "הר הבית בידינו".

וגם קראו את המקרה הזה של הטייה תקשורתית בנוגע לנושא.

^


תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית