12.18.2011

על "תג מחיר" ונוער גבעות

הרב פרופ' נחום אליעזר רבינוביץ'...אומר שבריוני תג מחיר דומים לבריוני החורבן. "זה חילול השם גדול ונורא, ואין ספק שכל מי שיש יראת שמיים בליבו חייב למנוע ולהוכיח את מי שנוהג כך", אומר הרב רבינוביץ'. "התופעה של פגיעה בבתי תפילה של אחרים, אם אמנם יהודים אחראיים לזה, היא תופעה שמזכירה את סדום ועמורה. תג מחיר זה נגד רוח היהדות ואיסור מפורש מהתורה. לא צריך לחסוך שום כוח כדי למצוא ולהעניש אותם"...זה נעשה למען כוחות הנפש שלהם, שהם מעוותים לגמרי. זו הממשלה שלנו. אם היא אינה מבינה מה היא עושה או שמתנהגת לא נכון, יש למחות, אבל בוודאי לא באלימות, ולא נגד חפים מפשע: חיילים או פלשתינים".

אליקים העצני:.."יש לנו ויכוח עם ממשלת ישראל, ובמקום להתווכח, להפעיל לחץ ואפילו להתנקם במי שמכה אותך, הולכים ופוגעים בערבים, ואם לא די בכך, הולכים ופוגעים בדת שלהם. הדבר הזה הוא חשיבה מפגרת של האדם הקדמון, ואולי אני מעליב אותו"..."מחשבת עוועים שכזאת? להצית מלחמת דת? ושאנו נהיה אלה שנצית מלחמת דת? שניתן חומר ביד אויבינו שידם בטרור, בחילול קודשי ישראל בהר הבית, בהריסת בתי הכנסת בגוש קטיף, בחילול בתי הקברות שלנו? המעשים המטורפים הללו מורידים אותנו מהמשלט המוסרי הזה ואת זה מרשה לעצמה לעולל לעם ישראל קבוצה קטנטונת, שאין באמתחתי מספיק מילים כדי להסתייג מהם". תג מחיר...אינו כדאי: "הוא מכתים את מפעל ההתנחלות שאין צודק ומוסרי ממנו, יותר מכל הכפשות השמאל הקיצוני".

הרב יובל שרלו..."זה קודם כל אסור מבחינה אנושית, מוסרית והלכתית ומעבר לכך זה מסכן את ההתיישבות ביהודה ושומרון, שעתידה תלוי בהסכמת עם ישראל. הפעילות הזאת כורתת את הענף שאנו עצמנו יושבים עליו. קשה לראות נזק גדול יותר להתיישבות עצמה"..."הפרת כללים יסודיים של התנהגות על ידי פגיעה בכוחות הביטחון ובפלשתינים, בעיקר כשהיא נעשית על ידי ילדינו, מגדלת דור אנרכיסטי ופרוע. הנזקים כתוצאה מכך הם כבר עצומים והם הולכים ומתפתחים - נזק לילדים עצמם שלא ימצאו את מקומם בחברה נורמטיבית ונזק נוסף - שהאנרכיה הזו תופנה בהמשך כלפי פנים. שמירת חוק", מבהיר שרלו, "אינה רק מילה של שמאלנים והיא צריכה להיות משותפת לכולנו, משום שבלעדיה, איש את רעהו חיים בלעו".

וועד רבני בנימין..."מעשיהם של קומץ המתפרעים בבסיס, הינם חמורים מאוד, בלי שום קשר לזהותם. הם חותרים תחת אחדות האומה, ומזיקים להתישבות עצמה. שום פעולה של מתנגדי ההתיישבות גם אם היא פושעת, אינה מצדיקה פגיעה כזאת בצה"ל. כעס וייאוש אינם מכשירים פעולות נגד העם, הגורמות אך ורק הרס וחורבן. עיקר תפקידו של צבא ההגנה לישראל הינו להגן על עם ישראל בפני אויביו. אשר על כן, מעשים כגון אלו פוגעים בביטחון עם ישראל: הן ישירות בפגיעה ברכוש הצהל"י, וקל וחומר אם גרמו לפציעתו של חייל, והן בכך שהמעשה מחדיר לשורות הצבא עצמו עוד ניכור ועוינות, הפוגעים ביכולתו לשמש כצבא העם. יחד עם זאת, אנו דוחים בשאט נפש את ההסתה שהייתה ביומיים האחרונים הן בתקשורת והן מאישי ציבור שונים כנגד כלל הציבור המתיישבים. אמירות קיצוניות ופרובוקטיביות כנגד ציבור שלם, שאין לו חלק במעשים הללו, עלולות גם הן ליצור שנאה ואיבה, שאחריתם מי ישורנו".

^












0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית