1.19.2012

ואנו ממתינים לתגובת נציב תלונות הצבור

אני מוכרח לארח כאן את קלמן ליבסקינד


אם נגיד שמהדורת החדשות של ערוץ 2 לא ממש מחבבת מתנחלים לא נחטא לאמת.

ובכל זאת, נדמה שמה שנעשה שם ביום שני היה חצייה של כל הגבולות. זה התחיל בהקדמה של יונית לוי על "היחסים המעורערים" שבין הימין לצה"ל. "לא רק התקפה על בסיס צבאי של חטיבת אפרים", הזכירה ובישרה: "ישנו גם מאבק באינטרנט". מולה כבר ישב כתב השטחים, אוהד חמו, עם הסקופ של השנה. על המסך נראתה תמונה חביבה של כלב, לבוש מעיל צבאי עם דרגות על הכתפיים, כשהוא נם את שנתו. התמונה, סיפר חמו, נלקחה מתוך פורומים המזוהים עם הימין. "אני חושב שהמסר מאד ברור", הסביר. המסר אכן היה ברור. הימין המופרע לא עוצר בחאקי. עכשיו הוא מציג את קציני צה"ל ככלבים. לחמו גם היה חשוב להדגיש שבימין לא נרשם שום גינוי לתמונה הזו.

בימין באמת לא נרשם גינוי אבל מנהיגת האופוזיציה, ציפי לבני, שישבה באולפן, גינתה גם גינתה. ומכיוון שהאייטם היה נראה הזוי כל כך, הלכתי לחפש את התמונה הזו באינטרנט. באתרי הימין לא מצאתי אותה אבל ב"פורטל הנוער של ישראל" דווקא כן. מדובר באתר המיועד לילדים, שאין בינו לבין מתנחלים דבר וחצי דבר. יש בו, באתר הזה, כל מה שילדים אוהבים. משחקים, מוסיקה, סרטונים, בדיחות, ד"שים וגם תמונות מצחיקות. עשרות תמונות מצחיקות. יש שם דג שאוכל בננה, חתולה שמעשנת סיגריה, חמור עם סמל ב.מ.וו. על הראש וכן, גם את הכלב של אוהד חמו. לא מאחזים, לא נוער הגבעות, לא הסתה ולא נעליים. סתם אתר של ילדים שאוהבים חיות ואוהבים לצחוק. מאוחר יותר גיליתי שהיו מי שהצליחו לחפש טוב ממני. ב'רוטר' גילו שהתמונה הזו פורסמה לפני שלוש שנים באתר האינטרנט "פרש", כקטע הומוריסטי לפורים, תחת הכותרת "למה התחפשתם"?

כעת, עזבו את זה שמדובר בשרלטנות שקשה למצוא לה אח ורע. רק הסתכלו מה קורה במקום שבו עיתונות פוליטית ורדידות עיתונאית נפגשים יחד. וכדי להוסיף חטא על פשע, אחרי המהומה האינטרנטית שפרצה סביב הסיפור הזה, נאלצו בחדשות 2 להסביר משהו למחרת. "אנחנו מבקשים להבהיר שהתמונה צולמה לפני זמן רב ובלא קשר למתיחות בין גורמים בימין לבין הצבא", סיפרה יונית לוי לצופיה, אבל התעקשה להוסיף כי "למרות שצולמה מזמן היא הועלתה בימים האחרונים שוב לאינטרנט". נו. אז מה אם היא הועלתה? ומה בדיוק יש כאן "להבהיר"? למה אי אפשר לבקש סליחה בפשטות ולהודות שכל מה שפרסמתם אתמול לא היה, לא נברא ולא משל היה?

מי שעוקב אחרי דיווחי חדשות ערוץ 2 מיהודה ושומרון לא יכול להיות מופתע. כמות הפלופים וההמצאות שמשודרות בערוץ (נכון, לא רק בו), בהקשר לנעשה באזורים הללו, פשוט בלתי נסבלת. כל ילד גבעות יודע שכתבי השטחים חייבים את הסיפורים שלו כדי להתמודד עם המתחרים. הנתון הזה מאפשר לו להעביר לכתב סיפורים מצוצים מהאצבע, תוך ידיעה שחלק גדול מהם יפורסמו, גם כאשר מי שמקבל אותם ממנו מבין שמדובר בשטויות.



קחו דוגמא. במאי האחרון התיישב אוהד חמו באולפן ובפנים דרמטיות חשף את תכנית הימין לבלימת רעיון הקמת המדינה הפלשתינית. זה היה אחד הדיווחים המטופשים שנראו בטלביזיה הישראלית מאז ימי המחיקון. מי שהעביר את הדיווח לחמו ידע את זה. שום עיתונאי רציני לא היה יכול שלא לדעת. כשחמו סיפר ש"מאחורי התכנית עומדת 'התנועה לבניין יהודה ושומרון' - ארגון הגג של נוער הגבעות", בגבעות החזיקו את הבטן מצחוק. לפי המידע שהגיע אליו, סיפר, יקימו פעילי התנועה הזו עשרות נקודות ישוב ומאחזים חדשים בפריסה רחבה, כדי לקטוע את הרצף הטריטוריאלי הפלסטיני. הוא גם ידע לעדכן ש"יוקמו בכל חודש כארבע עד חמש נקודות, לעיתים במקביל". חמו יודע שאין ולא היתה שום תנועה כזו .הוא גם יודע שלמאתיים נערי הגבעות אין שום ארגון, שום גג ושום יכולת להקים, לא ארבעים ישובים ולא ארבעה ישובים. על מסך הטלביזיה הוא הציג, במהלך הדיווח, את מפת השטח כשעליה מרצדות עשרות נקודות אדומות. המאחזים המתוכננים, עאלק. עברנו מאז שמונה חודשים. אם תמצאו את ארגון הגג הזה או את אחת מארבעים נקודות הישוב שהוא הקים, צרו קשר.


^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית