2.09.2012

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" שב"בשבע" גליון 480 מיום 9.2.2012


כפי שאנו יודעים, פק"ל הם ראשי התיבות של 'פקודות קבע לחייל', דהיינו ההנחיות, הפקודות וההוראות המחייבות כל חייל בשירותו. יש קלסר פק"ל, תיק פק"ל ואפילו נשק פק"ל. והנה, לבסיס בא חייל חדש עם דרגה גבוהה. ירון דקל התמנה למפקד החדש של גלי צה"ל, תחנת הרדיו הצבאית, לאחר משבר האמון שהתחולל עם קודמו, יצחק טוניק, מול אלה שכאבו את צעדיו הדרקוניים והאכזריים של שר הביטחון ברק ומול 'אבירי הדמוקרטיה' הצבועים שביקשו לשמור מכל משמר על שליטתם המוחלטת על התחנה. בהיכנסו לתפקיד הכריז דקל שאחרי 30 שנה של עבודה במקצוע, ברור לו ש"עיתונות חופשית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, ובלעדיה אי אפשר...לא לפחוד מאימתם של בעלי האינטרס, ויחד עם זאת להיות קשובים לביקורת המותחת בתקשורת. ולדעת לתקן, לדעת להשתנות".

ומכיוון שאני מכיר את דקל עוד מימי שירותו בתחנה אז, וגם על רקע הופעותיו בפני קהלים משני צידי הקו הירוק, אני מרשה לעצמי להציע לו לנקוט בצעדים הבאים:

* למנות נציב תלונות עצמאי במעמדו ומחוץ למערכת הגל"צית ולהעניק לו סמכויות לברר ואף להמליץ על אמצעי ענישה.

* לחסוך בכסף ולהשתחרר מהסלבס האזרחיים הרבים המאיישים את התחנה.

* לחייב את כל עובדי התחנה הנוגעים בהכנת חדשות, תחקירים ושידורם לעבור השתלמויות רציניות בנושאים של אתיקה תקשורתית ועיתונאית.

* לדאוג שהתחנה תייצג את הציבור לכל הפחות כמו שהצבא מייצג אותו.

* כדאי לבקר אצל מנהלי השידור הצבאי בארה"ב ובבריטניה וללמוד מה זאת תחנת שידור צבאית.

* לעשות למען גיוס כוח אדם איכותי, כולל בוגרי יחידות קרביות שלפחות יודעים דבר מה על הצבא ולא רק על מוזיקה, אמנות וקולנוע.

* לפרסם את פרטי המשכורות של אזרחים עובדי צה"ל שמובילים את השידורים בתוכניות רבות.

דקל כנראה לא יעשה מהפכות, אבל השינויים שציינתי אינם בלתי אפשריים, בבחינת 'באחת ידו עושה במלאכת המיקרופון ואחת מחזקת השלח'.

 
ישראל מידד

 
^

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית