2.14.2012

חברון כועסת על שסוף-סוף תל שילה זכה למימון ממשלתי

בתגובה לידיעה זו,
15 מיליון ₪ לתל שילה

16 אתרי מורשת צפויים לזכות היום לתקציב לשיקום לאחר אישור ועדת השרים. בין האתרים תל שילה שבבנימין שיקבל 15 מיליון ₪.

ועדת השרים לענייני מורשת, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפויה להתכנס היום ולאשר כעשרה פרויקטים חדשים שיזכו למימון ממשלתי. הפרויקטים שיזכו יקבלו מיליוני שקלים לשיקום, לשימור, לשיפוץ ולשחזור אתרים ולקידום מיזמים שזוהתה בהם חשיבות היסטורית ויהודית.

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר לערוץ 7 כי בפעם הבאה יקבלו תקציב אתרים נוספים ברשימת אתרי המורשת כגון קבר רחל ומערת המכפלה. נציין כי בשנה שעברה נשמעה הבטחה דומה לאתרים אלו מפי ראש הממשלה. מוקדם יותר דיווחנו על הוצאת אתרים אלו מהרשימה.

בעקבות דרישתו של השר דניאל הרשקוביץ להכליל את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת הבהיר מזכיר הממשלה, צבי האוזר, בדיון בועדת השרים לאתרי מורשת הנערך בשעה זו כי קבר רחל ומערכת המכפלה כלולים באתרי המורשת ומתוקצבים באופן שוטף בהשקעה כספית גדולה.

חברון מודיעה:

ב"ה כ"א שבט תשע"ב 14.2.12

האם ממשלת ישראל מתייחסת למערת המכפלה כאל אתר מורשת יהודי?

בעקבות הדיונים על נושא זה לאחרונה, לצערנו עלינו להבהיר כי אף אם מערת המכפלה נמנית באופן רשמי על אתרי המורשת, הרי הכרזה זו היא מילה ריקה ללא כל משמעות מעשית.  בניגוד לאתרים אחרים, שזכו לתקציב פיתוח משמעותי, מערת המכפלה, נחלת אבות ואמהות האומה, לא זכתה לשום התייחסות מעשית, פעילות, פיתוח או תקציב ממלכתי, והמקום ניזון מפירורי תקציב מחפירים. באתר חסרים מתקנים אלמנטריים, כמו שירותים נאותים, שירותי נכים או מעלון לנכים, והמתפללים היהודים עומדים בקור מקפיא, חשופים לפגעי מזג האויר והצפות מים.
אנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת ולעשות חשבון נפש בכל הנוגע להתייחסות לאבות האומה ולהקצות למערת המכפלה תקציבים נאותים, הראויים למשמעות המקום ולכבוד גדולי האומה הטמונים בו.
נעם ארנון 0524295566

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית