2.14.2012

והודעה ממגרון

עדכון מוועד הפעולה לתושבים ולשגרירי מגרון
שלום וברכה.

בשבועות האחרונים התקיימו שיחות בין נציגי מגרון (עוה"ד וירוט וכן נציגינו בכנסת) לבין השר בגין ואנשי הפרקליטות.
בשיחות אלו הושגה הסכמה עקרונית לפיה ניתן יהיה להגיע לפתרון מוסכם בסוגיית מגרון:
1.התושבים יתחייבו לעבור לבתי הקבע שייבנו במתחם "היקב"
2.הממשלה תתחייב לאפשר קיום מוסד חינוכי (כדוגמת מקד"צ)במבנים המצויים על אדמות ה'נפקדים' שבמגרון.
3.מעמד המבנים יוכרע רק אחר סיום הדיון בתביעת הבעלות של מגרון בבית המשפט המחוזי.

בשבועיים האחרונים השתהה השר בגין בניסוח הטיוטה הכוללת את ההסכמות הנ"ל כיוון שהוא נתקל בהתנגדות חריפה מטעם הגורמים המשפטיים והתכנוניים במנהל האזרחי ובפרקליטות.

ביום ראשון בערב שלח ראש המועצה אבי רואה מכתב לשר בגין ובו הוא מפרט את ההסכמות בע"פ אליהם הגיעו הצדדים בצירוף הבקשה מממשלת ישראל לעמוד מאחורי הסיכומים ולא לתת לפקידות לתקוע טריז בין המתיישבים לממשלה. מכתב זה עם מסמך ההבנות המצורף אליו פורסם גם באמצעי התקשורת וכך נוצרה התחושה כאילו ישנו הסכם בין התושבים לבין הממשלה.

המציאות כידוע,מורכבת יותר ואנו עומדים היום במצב בו אמנם יש הסכמות עקרוניות סבירות עם השר בגין,אבל המכשול המרכזי,פקידי הפרקליטות והמנהל,לא הוסר.
בכתבה במעריב היום מצוטט השר בגין שאומר:"הממשלה אינה מוכנה להשארת כל נוכחות ישראלית במקום ודורשת פינוי מוחלט".אין ספק שהפרסום דהיום (לאחר שתיקה מוחלטת של השר בגין אתמול)הוא תוצאה ישירה של לחצי הפקידים בפרקליטות ובמנהל.
תושבי מגרון למודי טיוטות ורעיונות טובים נערכים למצב של "פיצוץ" המו"מ כתוצאה מסרבנותם העקבית של היועצים המשפטיים ואנו כעת נערכים לפעולות מחאה חריפות במידה ואכן יתברר כי ממשלת ישראל לא מצליחה לאכוף את ההסכם על פקידי הפרקליטות.

בברכה ובתפילה לרבונו של עולם שישלח אורו ואמיתו לראשיה שריה ויועציה וינחם בעצה לטובה להרמת קרן ישראל בארצו.
וועד הפעולה מגרון

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית