7.16.2013

סגירת ההר אולי תתרגם לפיצויים

הודעה מטעם מטה ארגוני הר הבית והמקדש:

היום, ט' באב התשע"ג, שוב נכשלה משטרת מחוז ירושלים באכיפת החוק והסדר בהר הבית, ומנעה ממאות יהודים ובני דתות אחרות את הגישה להר הבית מתוך כניעה לאלימות ואיומי ערבים. כמו כן הגיעו לשער הר הבית סגן שר החוץ, ח"כ זאב אלקין וח"כ שולי מועלם, וגם כניסתם סורבה.

בעקבות כך, ומאחר ודפוס הפעולה המשטרתית הזו חוזר על עצמו שוב ושוב, פנה יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש, עו"ד אביעד ויסולי, אל מפכ"ל המשטרה בתביעת נזיקין לכל היהודים שביקשו לעלות היום להר, בדרישה לפיטורי מפקד המחוז, ובסדרת שאלות על הנסיבות והנימוקים לסגירת הר הבית היום.

לדברי עו"ד ויסולי "כשלון זה של משטרת ישראל הינו חמור במיוחד, לאור ההתרעות הרבות שהעברנו לאחרונה למפקדי המשטרה האחראים על הר הבית, בכתב ובעל-פה, על כך שכוחות המשטרה אינם מטפלים כראוי בגילויי האלימות, הפרות החוק והאיומים של המוסלמים בהר הבית.

"יצוין כי רק אתמול בדקנו שוב ושוב עם סנ"צ אבי ביטון, מפקד הימ"ק, והוא הבטיח כי הר הבית יהיה פתוח ליהודים בט' באב. לטענתו ההחלטה על סגירת הר הבית התקבלה היום בשעה 7 בבוקר, כאשר לא היתה כמעט כל פעילות ולא נרשמה כל הפרת סדר בהר הבית.

"לאור הבטחותיו של סנ"צ ביטון כי הר הבית יהיה פתוח, לא עתרנו לבית המשפט בנושא.

"כתוצאה מסגירת הר הבית ליהודים היום, נגרמו נזקים חמורים לכל מאות היהודים מקרב חברינו שביקשו לעלות להר הבית ביום ט' באב. מדובר הן בנזקים ממוניים (הוצאות הכנה, נסיעות, אובדן ימי עבודה וכו') והן בכאב וסבל ואובדן אוטונומיה כתוצאה ממניעת הכניסה למקום הקדוש ביותר ליהודים עלי אדמות ביום חורבנו.

"משטרת ישראל נדרשת לפצות את כל היהודים שהגיעו לשער הר הבית היום וכניסתם נמנעה על ידי משטרת ישראל בגין כל נזקיהם.

"הערכה ראשונית של הנזקים, לצרכי פשרה בלבד, היא בסך 5,000 ₪ לכל יהודי שהגיע לשערי הר הבית וסורבה כניסתו. אם פשרה זו מקובלת עליכם, נא הודיעוני על כך לא יאוחר מיום טו באב התשע"ג 22.7.13.

"בנוסף לכך, הינך מתבקש להודיענו, לא יאוחר מיום טו באב התשע"ג, 22.7.13, את הנסיבות והנימוקים לסגירת הר הבית היום. באורח מפורט הינך מתבקש להשיב:

א. מי החליט על סגירת הר הבית היום ומתי?

ב. מה היו הנימוקים לסגירת הר הבית?

ג. מה האמצעים שנקטה משטרת ישראל כדי למנוע את סגירת הר הבית ליהודים?

ד. מדוע נסגר הר הבית ליהודים ובני דתות אחרות, אך לא למוסלמים?

ה. האם הדרג הפוליטי היה מעורב בהחלטה לסגור את הר הבית, ואם כן – מי ובאיזו צורה?

ו. מה סדר הכוחות (להלן "סד"כ") שהכינה המשטרה לשמירת הסדר בהר הבית ביום ט' באב?

ז. איזה סד"כ היה נדרש למשטרת ישראל לאפשר את כניסת היהודים להר הבית היום?

ח. מדוע משטרת ישראל לא זימנה את הסד"כ הראוי לשמירת הסדר בהר הבית ביום ט' באב?

ט. תפיסת ההפעלה של משטרת ישראל בהר הבית נכשלת שוב ושוב באכיפת החוק והסדר בהר הבית. כיצד הינך מתכוון לשנות את תפיסת ההפעלה כדי להתגבר על הכשלים?

י. גם בשנה שעברה סגרה משטרת ישראל במפתיע את הר הבית ב-ט' באב. מהם המסקנות שהסיקה המשטרה מהכשל בשנה שעברה?

יא. מדוע לא יישמה משטרת ישראל את המסקנות מהכשל שבסגירת הר הבית בפעמים הקודמות?

יב. אילו צעדים ארגוניים הינך מתכוון לנקוט נוכח כשלונם הסדרתי של מפקדי מחוז ירושלים בשמירת החוק, הסדר, ואי מתן אפשרות ליהודים להיכנס להר הבית?

יג. כיצד תימנע משטרת ישראל את הכשל שבסגירת הר הבית בעתיד?


"התנהלות משטרת ישראל בהר הבית מתאפיינת באפליה גזענית אנטי-יהודית מובהקת. כנגד היהודים, שאינם חשודים בכל הפרות סדר או אלימות מכל סוג שהוא, ננקטים צעדים המונעים את זכויות האדם הבסיסיות שלהם, כגון הגבלת (ולעיתים שלילת) חופש התנועה, הגבלת/שלילת חופש הגישה למקומות הקדושים ושלילת חופש הפולחן. כל זאת מאחר והמשטרה נכנעת באופן שיטתי, סדרתי ומתמשך לאלימות ואיומי אלימות מצד המוסלמים. בכך המשטרה פועלת בניגוד ותוך הפרת עשרות פסקי דין של בג"ץ אשר הורו למשטרה מפורשות כיצד לנהוג נוכח גילויי אלימות מצד קהל עוין ככלל, ובהר הבית בפרט (יצוין כי מפקדי מחוז ירושלים העידו בבתי המשפט ובכנסת כי אינם מכירים את פסקי הדין של בג"ץ).

"התנהלות זו של המשטרה היא פסולה בכל קנה מידה ובלתי חוקית על פניה. למעשה המשטרה מעודדת את אלימות המוסלמים בהר הבית, בכניעתה המשפילה להם ובהתנהלותה המפלה והגזענית כנגד היהודים. נא הבהר האם משטרת ישראל מתכוונת לשנות את ההתנהלות הפסולה הזו, וכיצד.

בנוסף לאמור לעיל, הינך מתבקש לנקוט צעדים משמעתיים ופיקודיים כנגד מפקדי מחוז ירושלים בגין הכשל המשטרתי החמור שבנדון. בהקשר זה, הינך מתבקש להעביר מתפקידו את מפקד מחוז ירושלים, ניצב פריינטי, כנהוג במשטרה לאור הכשלים החמורים של המשטרה בהר הבית .

מסיים ויסולי את מכתבו למפכ"ל.


לפרטים וראיונות:
עו"ד אביעד ויסולי, 050-5791746


^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית