1.10.2014

הארכיאולוגיה תנצח

בהמשך לישיבת ועדת הכנסת שנוכחתי בה השבוע (באנגלית), מפרסם "מקור ראשון" ידיעה של ארנון סגל מהדיווח שהיה שם, ידיעה מרעישה שחייבת לגייס תמיכה של כל הגורמים שלפחות הסטטוס-קוו יישמר ואם יש צורך בתיקונים ושיפוצים הרי רק באישור רשות העתיקות ומהנדס ירושלים ובפיקוח צמוד.




כדי להבין את משמעות הדבר, הנה מפה של לין ריטמאייר המסבירה שבעצם יש אפשרות סבירה שמשרואים בתחתית הקיר בידיעה למעלה, הוא בעצם חלק עליון של יסוד החומה הצפונית של העזרה או חלק אחר שחצר המקדש:


והנה הסיכום וההמלצות של ישיבת הוועדה:

1. הוועדה תזמין את השרה לימור לבנת להציג את פעולות וועדת השרים לעניין המקומות הקדושים. השאלות עליהן תתבקש תשובה יהיו: אלו פעולות אישרה הוועדה בהר? מתוקף מה? מי מפקח על הפעולות וכיצד?  מי בממשלה מקבל דיווח ?מתי אמורות הפעולות להסתיים? כמו כן השרה תתבקש להתייחס לאיסור תפילת יהודים בהר.
2. הוועד למניעת הרס עתיקות יפנה לשרה על מנת לבקש את פינוי קורות העץ העתיקות למקום מוגן. הנחת העבודה היא שרשות העתיקות תמליץ בחיוב.
3. מוצע לשקול הוצאת תשפוכת העפר המכילה ממצאים ארכיאולוגיים למקום מסודר. הוועד יפנה אל וועדת השרים.
4. ועדת הפנים תפנה למשטרה ולשר לביטחון פנים לשקול להוציא מן ההר טרקטורים לאחר שעות העבודה? (כלומר לאחר השעה 1400).
5. ועדת הפנים תפנה בדרישה להרחיב את שעות הביקור בהר. כמו כן הוועדה תדרוש מרשות העתיקות נוכחות של פקחים 24 שעות ביממה. הוועדה תבקש דיווח על הביצוע בדיון הבא.

בסופו של דבר, הארכיאולוגיה תנצח.

תוויות: , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית