5.14.2014

הפסקה, קלה

חינוך וחברה


הבנייה החלה על אף שהתוכנית טרם אושרה, והמתנגדים טענו להפרת חוק ולפגיעה בעתיקות באחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר בגדה

ניר חסון, 14.05.2014

המועצה האזורית מטה בנימין הוציאה בימים האחרונים צו להפסקת עבודות הבנייה באתר הארכיאולוגי תל שילה. זאת, לאחר שארכיאולוגים איימו לעתור נגד המשך העבודות באתר, שהתבצעו למרות שתוכניות הבנייה טרם אושרו בוועדת התכנון של המינהל האזרחי.

האתר הארכיאולוגי תל שילה הוא מהאתרים החשובים ביותר בגדה המערבית. שם על פי המסורת הונח ארון הברית לפני שהועבר לירושלים. במקום אתר ארכיאולוגי רב־שכבתי מתקופות שונות: תקופת הברונזה, הברזל, התקופות הקלאסיות, הביזנטית והתקופה המוסלמית. את האתר מנהלת ומפתחת המועצה האזורית מטה בנימין.

לפני כשנה הושלמה בנייתו של מגדל תצפית על ראש התל. המגדל עורר את התנגדותם של ארכיאולוגים שטענו שהוא נבנה בניגוד לכלל המקובל בתלים היסטוריים, לפיו לא בונים בראש התל. בנוסף, מגדל התצפית הוקם ללא תוכנית בנייה.

התוכנית שמקודמת בתל בימים אלו גרנדיוזית בהרבה, והיא כוללת פיתוח מאסיבי של שטחים נרחבים למרגלות התל, כולל שטחים שבהם שרידים ארכיאולוגים. התוכנית כוללת הקמת אמפיתיאטרון, מלון ובו 60 חדרים, חניון גדול, מרכז מסחרי, גלריות, חנויות ועוד.
"תוכנית הבנייה המיועדת לתל היא נזק בלתי הפיך לאופי האתר ולעתיקות שבתחומו", אומר הארכיאולוג יוני מזרחי, חבר ארגון "עמק שווה". לדבריו, "הבנייה והשימוש בשרידים הארכיאולוגים נועדו לחזק את ההתנחלויות באזור".

בעוד כשבועיים אמורה ועדת התכנון של המינהל האזרחי לקיים דיון בהתנגדויות לתוכנית. ממועצת מטה בנימין נמסר "עבודות הפיתוח המתבצעות כיום באמפיתיאטרון באתר שילה הקדומה, נעשות במסגרת הוראות תוכנית מתאר מפורטת 205 אשר נמצאת בתוקף מ-1992".

^


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית