12.05.2014

על מינוח "פעיל ימין"

עוד תלונה שלי:

בשידור החדשות של השעה 17:00 בקול ישראל [ביום 1.12], נמסר דיוווח אודות הריסת בתי מחבלים ובין היתר הוזכר שמו של יהודה גליק שבית המתנקש בו מועד להריסה.
גליק כונה בפי הקריינית "פעיל הימין". מדוע? מדוע לא "יו"ר מיזם הליב"ה לזכויות היהודים בהר-הבית"? מדוע לא "פעיל זכויות האדם"? מדוע לא "פעיל הר-הבית"? ויש עוד אופציות.
מדוע היה צורך להדביק את התיוג הפוליטי? הםא פעיל "בצלם" מכונה "פעיל שמאל"? האם מזכ"ל "שלום עכשיו" מכונה "פעיל שמאל"?
מדוע האפליה?


תשובת נציב התלונות:

ישראל שלום רב ותודה על פנייתך ועל האזנה לשידורינו.
איני סבור כי יש פסול בהגדרתו של יהודה גליק "פעיל ימין". לא מדובר כאן בכינוי גנאי או בסוג של הטיה פוליטית. ניסיון ההתנקשות בגליק אירע על רקע פוליטי ולאומני, על רקע היותו פעיל מרכזי בעליית יהודים להר הבית.
תלונתך אינה מוצדקת.
בברכה,
דדי מרקוביץ'
נציב קבילות הציבור
העתק:
מנהל רשת ב'
ראש דסק חדשות


תשובתי:

לדדי, שלום.
אינני חושב את טיעוניך מוצדקים כדי לדחות את תלונתי.
מכיוון שהתעלמת לגמרי מהסייעתא שלי, דהיינו מה שכתבתי כאן "האם פעיל "בצלם" מכונה "פעיל שמאל"? האם מזכ"ל "שלום עכשיו" מכונה "פעיל שמאל"? מדוע האפליה?" אני מסיק שלא הייתה לך תשובה מספקת ובעצם, הנך מגלה הטייה פוליטית בעצמך. תנסה לפחות לתת הסבר לוגי. אני שוב מעלה חשד שהעורכים מכוונים בשפתם את המאזינים לחשוב במינוח שהוא מוטה.
ועוד. אתה בעצמך כותב "...היותו פעיל מרכזי בעליית יהודים להר הבית". והנה, הוכחת כמה קל לכנות אותו "פעיל למען הר-הבית" במקום "פעיל הימין". אתה סותר את דחייתך.
זה ששמאלנים אינם פעילים למען הר-הבית, - אגב, דבר שאיננו נכון (ראה הוועד הציבורי למניעת הרס העתיקות בהר-הבית), רק שמאלנים פוליטיים דוחים את השתתפותם, - איינו הופך את המאבק ל"ימיני" גרידא.
נכשלת כאן ואני מבקש ממך שוב לחשוב על הדבר.
ישראל
-----------------------

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית